سبد خرید
0
No products in the cart.

زندگینامه مرحوم حاج داود موذن زاده اردبیلی

مرحوم حاج داود موذن زاده اردبیلی در نوزدهم شهریورماه سال 1324 در محله تازه شهر اردبیل به دنیا آمد.

پدرش مرحوم شیخ عبدالکریم نام او را داود گذاشت. او کوچکترین فرزند ذکور مرحوم شیخ عبدالکریم بود و اسامی برادران ایشان مرحوم حاج رحیم، مرحوم نعیم، حاج سلیم و مرحوم محمود موذن زاده اردبیلی بود.

با توجه به این که صدای سماوی در خاندان موذن زاده اردبیلی ارثی بود، مرحوم داود موذن زاده اردبیلی نیز از سن 12 سالگی به همراه برادران بزرگتر از خود مداحی را شروع کرد. با گذر زمان و رسیدن به دوران جوانی سخن، نغمه و صدای مرحوم داود موذن زاده اردبیلی نیز متحول شد .

مرحوم داود موذن زاده اردبیلی در سال 1344 ازدواج کرده و بعد به شهر تبریز رفته و به استخدام بانک ملی در می آید. بنا به گفته خانواده مرحوم داود موذن زاده، ایشان در تبریز فعالیت های مذهبی و مداحی خود را ادامه داده و در محضر شهید آیت … قاضی طباطبایی و در مساجد مختلف تبریز مداحی کرده اند. بنا به گفته فرزند مرحوم داود موذن زاده  روزی از کشور ترکیه افرادی برای دعوت ایشان به آن کشور و ادامه فعالیت هنری خود در آن کشور با وعده امکانات فراوان رفاهی به دیدن او آمده بودند که مرحوم داود موذن زاده در جواب آن ها اعلام کرده: که من عاشق حضرت ابا عبدالله الحسین هستم و هرگز این صدا و حنجره خدادادی را در غیر از این راه در مسیر دیگری به کار نخواهم گرفت. مرحوم داود موذن زاده در اقصی نقاط کشور از جمله در شهرهای اردبیل، تبریز، گرمی و … حتی در کشور جمهوری آذربایجان مداحی کرده است .

وی در اذان گفتن نیز سبک خاصی داشتند. سرانجام مرحوم استاد داود موذن زاده اردبیلی در سال 1370 هنگام بازگشت از سفر کشور جمهوری آذربایجان در مرز دچار عارضه قلبی شده و پس از انتقال در بیمارستان شهر آستارا دارفانی را وداع گفت. روحش شاد و راهش پررهرو.

توسط
تومان