سبد خرید
0
No products in the cart.

زندگینامه حاج مهدی رسولی

مهدی رسولی متولد 12 مرداد 1367 در زنجان، مداح است

فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه سراسری زنجان و لیسانس مدیریت امور فرهنگی و فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث از دانشگاه دارالحدیث می باشد.

 

خانواده + فرزند شهید

در یک خانواده مذهبی بزرگ شد و تنها یک برادر به نام محمد دارد.

پدر در زمان جنگ مسئول ستاد تیپ 36 انصار بود که 2/5 سالگی وی در آبان 1369 در کردستان به شهادت رسید که عصر روز شهادت پدر، برادر کوچکتر محمد متولد شد.

خانواده ما کاملاً مذهبی و از جنس انقلابی هست.

 

از مدرسه شاهد تا نمونه دولتی

ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه شاهد گذراند و در دبیرستان و پیش دانشگاهی هم در مدرسه نمونه دولتی تحصیل کرد و عشق دانشگاه امام صادق و حوزه بود.

 

اما می گوید به خاطر مادرش نتوانست از او جدا شود و در زنجان مشغول تحصیل شد.

 

علاقه از مجالس روضه

به واسطه نگاه و محبتی که حاج مادر به جلسات امام حسین (ع) داشتن از همان دوران کودکی من رو به مجالس روضه می بردن و یکی از افتخاراتم اینه که اولین روضه ها رو از حاج علی اصغر آقای زنجانی شنیدم.

 

شروع جدی مداحی

وارد مدرسه که شدم از دوم و سوم ابتدایی شروع به خواندن قرآن و شرکت در گروه سرود و تواشیح کردم و آروم آروم به طرف مداحی کشیده شدم.

 

 

 

موسس هیئت

در سال 1377 وقتی 10 ساله بود اولین بار با نوحه ای از کویتی پور در جلسه حاج آقا شبیری شروع کرد به خواندن که مورد تحسین قرار گرفت

 

او اما بصورت حرفه ای و جدی از سال 1378 با جمعی از فرزندان شهدا و ایثارگران، هیئتی به اسم علی اصغر، وارثان شهدا را تشکیل داد و بعد وارد هیئت رزمندگان زنجان شد.

 

ازدواج و فرزندش

حاج مهدی رسولی در سال 1388 وقتی 21 ساله بود با یک خانواده مذهبی از سادات و انقلابیون که از دوستان مرحوم پدرش بودند وصلت کرد.

ثمره این زندگی یک فرزند بنام محمد جواد است که نام پدر را روی وی گذاشته است

 

ورود به حسینیه اعظم زنجان

می گوید در عاشورا و فتنه 88 اولین نوحه را در حسینه اعظم زنجان خواندم که به زبان عربی و کاملا برخواسته از ادبیات و گفتمان عاشورایی بود که جایگاه خوبی هم بین مردم باز کرد.

 

دوستی با میثم مطیعی

آقا میثم مطیعی را از زمانی که در اردوهای راهیان نور شرکت می کردم به صورت دورادور میشناختم و باهاشون ارتباط داشتم که خیلی کم بود

اما بعد از مطرح شدن ایشان؛ چون نگاه های ما به هم نزدیک بود و من اخلاق و سلیقه و افق فکری آقای مطیعی را می پسندم همکاری ما بیشتر شد.

 

مداحی در محضر رهبر انقلاب

تاکنون چند مرتبه توفیق داشتم محضر رهبر معظم انقلاب مداحی کنم که ایشان یک سری فرمایشاتی فرموند که این ها برای خودم امانت است.

 

این توفیق بزرگی بود که در محضر ایشان حضور پیدا کردم

 

مداحی آذری

برای ما آذری ها نوحه حماسی با زبان فارسی اغنا کننده نیست و در کنار فضای حماسه، زبان آذری از چاشنی روضه ای خوبی هم برخوردار است.

به همین خاطر روضه های آذری سوز و گداز خاصی دارد.

توسط
تومان