سبد خرید
0
No products in the cart.

زندگینامه حاج سید محمد عاملی

سيّد محمّد عاملی فرزند فيروز الدين در سال 20 شهریور 1342 در شهرستان اردبيل در محله ی محمّديه در خانواده ای مذهبی ديده به جهان گشود.

خانواده اي كه اجدادشان از روضه خوانان شهير اردبيل به شمار رفته و در خدمت در دربار با عظمت مولا أبا عبدالله الحسين (ع) سابقه ی درخشاني دارند.وي دوران ابتدائي را در مدرسه جعفري اسلامي، دوره راهنمائي را در مدرسه پورسينا و مقطع دبيرستان را در مدرسه نواب صفوي اردبيل گذرانده است. در اين ايام كه جنگ تحميلي شروع شده بود بعنوان بسيج به جبهه عليه باطل اعزام شده و بعد از اينكه مدتها در جنگ تحميلي شركت كردند در عمليات والفجر ( 1 ) به مقام شامخ جانبازي نايل گشته اند.

بعد از جنگ تحصيل را ادامه داده مدرك فوق ديپلم اداري و مالي را از مركز آموزش مديريت دولتي كسب كرده و در حال حاضر دانشجوي حقوق در دانشگاه آزاد اسلامي مركز اردبيل بوده و در اداره كل راه و ترابري به عنوان مسئول روابط عمومي مشغول خدمت به كشور و نظام مقدّس جمهوري اسلامي مي باشند.

نوحه خواني را ابتدا در هيئت حضرت رقيّه (س) شهرستان اردبيل به صورت حرفه اي آغاز نموده و در حال حاضر حدود 26 سال است كه در آستان ملك پاسبان مولا أباعبدالله الحسين (ع) در استان اردبيل و ساير استان ها و اخيرا از طرف مجمع جهانــي اهل بيت در چنـد كشور اروپائـي و آسيايــي مداحـــي مي نمايند. ايشان از زحمات برادر بزرگوارش حضرت حجة الإسلام و المسلمين دكتر سيّد حسن عاملي نماينده ولايت فقيه و امام جمعه شهرستان اردبيل كه زحمات زيادي را در خصوص آشنائي وي با فرهنگ عاشورائي برايشان كشيده است و اساتيد (حاج سليم مؤذن زاده اردبيلي-  حاج ارشد انوري-  حاج يوسف پورحسين) و شعراي استان (مرحوم حاج يحيوي- مرحوم منزوي- مرحوم انور- كلامي زنجاني – غفاري اردبيلي- هادي اردبيلي – سيّد تقي سيفي) كه از محضرشان كسب فيض نموده تقدير و تشكر و ياد خير مي نمايند.

توسط
تومان