سبد خرید
0
No products in the cart.

زندگینامه حاج سید طالع برادیگاهی (باکویی)

سید طالع برادیگاهی متولد ۱۲ مرداد سال ۱۳۶۷ مداح اهل روستای برادیگاه باکو که علاوه بر کشور آذربایجان در ایران نیز یکی از چهره های شناخته شده مذهبی در زمینه مداحی و نوحه خوانی اهل بیت می باشد.

 

خانواده و برادران سید طالع برادیگاهی

در خانواده ای مذهبی و شیعه در روستای برادیگاه باکو کشور آذربایجان به دنیا آمد و دو برادر دارد که هر سه در مداح هستند و در زمینه مداحی و نوحه خوانی فعالیت دارند.

 

سال های فعالیت

خودش میگوید از کودکی وارد مداحی شدم و عشق به حضرت علی (ع) و خاندان اهل بیت (ع) مرا به این سمت کشاند.

با شنیدن نوحه ها و اذان سلیم با این حرفه آشنا شدم و کم کم وارد مداحی شدم.

 

سید طالح باکویی ، مداح آذربایجانی که با خواندن قطعه ” مفاخره مولا امیرالمومنین و حضرت زهرا علیهم السلام ” در ایران به شهرت رسید و یه تازگی نیز با سسلرم کرب و بلا و نماهنگ جدید امام حسین و عاشورا شهرت جهانی پیدا کرد.

او در نوحه ها و مداحی های خود از اشعار شاعران برجسته ایرانی مانند استاد کلامی و یحیوی و منزوی و …. بهره میگیرد.

 

سفر به ایران و همکاری با مداحان ایرانی

سید طالع مداح باکویی تاکنون چند بار به ایران سفر کرده، فارسی را خوب نمی داند و نمی تواند فارسی صحبت کند، به شهر کرج، اردبیل، تبریز و هیئت های خیلی مهم در ایران رفته است.

او علاوه بر اجرای مراسم در سوگواری و عزاداری امام حسین و ایام شهادت ، به عروسی ها نیز می رود و قطعه مدح امیرالمومنین علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را می خواند.

او می گوید: من ایران را خیلی دوست دارم و ایران از لحاظ مداح محوری بسیار نمونه است. مداح هایی که در آذربایجان هستند از ایران تقلید می کنند مخصوصا از استاد حاج سلیم موذن زاده که ایشان استاد بنده هستند.

 

مرجع تقلیدم حضرت آیت الله خامنه ای است

سید طالع مداح باکویی می گوید: مرجع من حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله تعالی) است و من ایشان را از ته دل دوست دارم. دیدم که ایشان شخصی هستند که من می توانم ایشان را به عنوان مرجع تقلید انتخاب کنم. در بین مجتهدینی که هستند من ایشان را از همه بالاتر می دانم. البته نصفی از مردم شیعه باکو هم مقلد حضرت آقا هستند.

 

پیج اینستاگرام سید طالع برادیگاهی

صفحه رسمی این مداح معروف باکویی با نشانی seyyidtalehboradigahi  

در دسترس عموم قرار دارد و وی در توئیتر و یوتیوب نیز مداحی ها و کلیپ های خود را به اشتراک می گذارد.

توسط
تومان