سبد خرید
0
No products in the cart.

زندگینامه استاد حاج سید عیسی موسوی هشترودی

پیشوایان محراب/ آیت‌الله سیدعیسی موسوی هشترودی؛

روحانی که سفره‌دار است و منبری / خانواده‌ای که هیئت دائم دارند

 

آیت‌الله موسوی هشترودی، امام جماعت مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) همیشه با روی خوش، میزبان مردم به ویژه نسل جوان هستند، و بارها با همین خوش‌رویی، زمینه جذب جوانان به آموزه های قرآن و عترت(ع) را فراهم کرده‌اند.

شناخت ائمه جماعات اثرگذار در سطح مساجد و پیرو آن جامعه، علاوه بر معرفی الگوهای نیک به افراد، می‌تواند مشوقی برای ائمه جماعات جوان‌تر در مدیریت هر چه بهتر مساجد نیز باشد.

خبرنگار ما (شبستان) طی سلسله گزارش‌هایی به معرفی تعدادی از ائمه جماعات با سابقه و اثرگذار در محیطی که در آن قرار داشته یا دارند، می‌پردازد و در همین راستا در بعدازظهر یکی از روزهای آبان ماه 1397 به بیت آیت‌الله سیدعیسی موسوی هشترودی؛ امام جماعت مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) شهرک دولتخواه تهران رفتم.

آیت‌الله سیدعیسی موسوی هشترودی، در سال 1328 در روستای «سیف الدین» منطقه هشترود استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد و پدر و برادرانش، همگی باسواد بودند. سیف‌الدین‌رود یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود، واقع شده‌است.

امام مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) شهرک دولتخواه در سال 1345 به حوزه علمیه طالبیه تبریز مشرف شد و در سال 1349 به خواست کریمه اهل بیت(ع) به قم مشرف شد و از درس خارج آیات عظام؛ گلپایگانی و همچنین درس سطوحِ آیات موسوی تبریزی و پایانی، استفاده کرد.

این استاد حوزه علمیه و خطیب دینی، در سال 1365 برای تبلیغ به تهران آمد و سرانجام در سال 1369 همراه خانواده در شهرک دولتخواه تهران ساکن شد.

آیت‌الله موسوی هشترودی هیچ گاه برای اقامه نماز جماعت در هیچ مسجدی، پولی دریافت نکرده است و در امور مالی هیچ مسجدی نیز دخالت نمی کند. شاید همین موضوع، یکی از دلایلِ موفقیت ایشان است.

امام جماعت مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) پس از سال های طولانی خدمت به دین، انقلاب اسلامی و مردم، هیچ ادعایی ندارد و امر به معروف و نهی از منکر را رسالت اصلی خود می داند و معتقد است اگر روحانیون، شخصا عاملِ به آموزه ها و دستورات دین باشند، مطئنا مردم نیز به آنان جذب می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی موسوی هشترودی، فرزند آیت‌الله موسوی هشترودی، و مبلغ و خطیب مشهوری است و در سراسر کشور، منبر می رود.

این استاد حوزه علمیه و خطیب دینی با بیان این که حضور خواهران در برنامه های دینی، فرهنگی و انقلابی، بیشتر از برادران است، گفت: بانوان حضور پویا و فعالی در طراحی و برگزاری برنامه های مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) دارند. ضمنا من همیشه زمینه مشارکت خواهران، در فعالیت های مساجد را فراهم کرده ام.

 

آیت‌الله موسوی هشترودی از جمله علمای «سفره دار» هستند و همه ساله در چند مناسبت دینی از جمله ایام شهادت حضرت فاطمه(ع)، شب های قدر، شهادت امام جعفر صادق(ع) و حضرت کاظم(ع)، مجلس روضه، سوگواری و سخنرانی دینی در بیت ایشان برگزار می شود. مبلغان برجسته ای مانند حجج اسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان، شیخ مسعود عالی و اعتمادیان، در بیت این عالم ربانی، سخنرانی کرده اند.

امام جماعت مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) همیشه با روی خوش، میزبان مردم به ویژه نسل جوان هستند، و بارها با همین خوش رویی، زمینه جذب جوانان به آموزه های قرآن و عترت(ع) را فراهم کرده اند.

این استاد حوزه علمیه و خطیب دینی، با بیان اینکه علاقه ویژه ای به تدریس و خطابه دارد، گفت: مبلغان برای جذب مردم باید باسواد، مهذب، باتقوی، مخلص، خوش رو، مهربان، دلسوز و پیگیر حلِ مشکلات مردم باشند.

ایشان گاهی در ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) با همکاری هیئت‌النور اردبیل، اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و هیئت امنای مسجد اعظم در مسجد اعظم اردبیل، سخنرانی می کنند که ایشان چند سال پیش در این مراسم گفتند « مردم اردبیل باید در هر سجده نماز خود خدا را شکر کنند که اهل اردبیل هستند چون که اردبیل در زمره‌ عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) زبانزد خاص و عام است.»

آیت‌الله موسوی هشترودی از ائمه جماعات نمونه هستند و چندین بار از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

توسط
تومان